Imponerende gletsjers. - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van 3opreisinijsland - WaarBenJij.nu Imponerende gletsjers. - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van 3opreisinijsland - WaarBenJij.nu

Imponerende gletsjers.

Door: Doortje

30 Juli 2016 | IJsland, Reykjavik

Gisteren hebben we de verjaardag van Monique afgesloten met een gezellig etentje in het oude, heel sfeervolle restaurantje Halldorskaffi in Vik. Wat een leuke ,vriendelijke mensen zijn die IJslanders! Monique krijgt als verrassing een heerlijk taartje mėt kaarsje bij de thee.
Vanochtend stond er een lekker, echt IJslands ontbijt voor ons klaar met roggebrood, allerlei soorten granencrackers, warme rabarbertaart, wafels en meer. Voor de haring vinden we het nog erg vroeg...
Dan zijn we klaar voor vertrek naar onze volgende bestemming in Höfn, meer oostwaarts. Maar niet voordat we inkopen gedaan hebben in de wolfabriek in Vik.
Onderweg stoppen we regelmatig om te genieten van het prachtige uitzicht. Ook raken we steeds meer onder de indruk van de enorme gletsjers die we zien, ook zien we wat een verwoestende werking er van een vulkaanuitbarsting kan uitgaan: een compleet verwoeste,verwrongen stalen brug die door overstroming na een uitbarsting totaal weggeslagen is.
Verder gaat onze reis naar het blauwe gletsjermeer Johulsarlon.
Wat indrukwekkend mooi! Blauwe ijschotsen drijven in een ijzig meer aan de voet van een gigantisch gletsjergebied naar zee.
In een amfibievoertuig varen we tussen de ijsschotsen door, we kijken onze ogen uit, zo mooi.
Onze eindbestemming voor de komende drie dagen ligt op bijna nog een mooiere plek dan de vorige: kleine houten rode huisjes met weer uitzicht op een machtige gletsjer. Ijsland op zijn best!

• 30 Juli 2016 - 15:24

Marijke Reijnen:

Wat bijzonder toch, om jullie reis zo van dag tot dag te kunnen volgen!
    Wat een indrukwekkende foto's! Wat geweldig om dat in het echt te beleven.....
    Ik ben heel benieuwd naar het huisje waar jullie terecht komen!
    Nog heel veel mooie momenten gewenst! Geniet ervan.....