Naar de Fláajökull - Reisverslag uit Höfn, IJsland van 3opreisinijsland - WaarBenJij.nu Naar de Fláajökull - Reisverslag uit Höfn, IJsland van 3opreisinijsland - WaarBenJij.nu

Naar de Fláajökull

Door: Monique

31 Juli 2016 | IJsland, Höfn

Vanochtend doen we het op ons gemak. De dingen die we vandaag willen doen zijn relatief dichtbij. De lucht is strakblauw als we opstaan en het uitzicht weer fantastisch.
We ontbijten op ons gemak en maken ons klaar om naar de Fláajökull te rijden. Het is een ruige grintweg van een kilometer of acht maar goed te doen.
De weg naar de gletsjer ligt vol stenen en gruis dus het is opletten geblazen en ondertussen moeten we natuurlijk regelmatig stilstaan bij de adembenemende uitzichten. Dit is zo puur natuur! De gletsjer is vuil van de vulkaanuitbarsting van 2010. Hij lijkt geasfalteerd. Zitten, kijken, mijmeren en genieten maar weer!

• 31 Juli 2016 - 22:24

Germa Klaassen:

Wat ongelooflijk mooi, wat zullen jullie dit als bijzonder ervaren!k

• 31 Juli 2016 - 22:46

Christien:

Wat een mooie omgeving en het zal echt genieten zijn, prachtig .