Vikingcafé en hot tub - Reisverslag uit Höfn, IJsland van 3opreisinijsland - WaarBenJij.nu Vikingcafé en hot tub - Reisverslag uit Höfn, IJsland van 3opreisinijsland - WaarBenJij.nu

Vikingcafé en hot tub

Door: Monique

01 Augustus 2016 | IJsland, Höfn

Deel twee van vandaag: na de gletsjerwandeling zijn we even naar huis geweest om de batterijen op te laden van de fototoestellen. Die zijn wat overbelast.
Daarna rijden we naar Stokksnes, even voorbij Höfn waar een filmset van een Vikingdorp is gebouwd. Wegens geldgebrek is de film nooit gemaakt en wij zijn te laat om te gaan kijken maar de omgeving is weer meer dan de moeite waard. Aan een kant de zee, schapen, paarden en aan de andere kant enorme bergen in alle kleuren van de regenboog en overal watertjes en schitterende kleuren van alles wat er groeit en bloeit.
We doen even inkopen in Höfn en rijden naar Hoffel waar Doortje en ik genieten van de hot tubs die daar staan. Het is heel apart om daar in te zitten in deze prachtige omgeving.
Thuis eten we heerlijk gerookte zalm, sla en gebakken aardappelen. Als toetje skyr met bosvruchten.
Morgen vertrekken we weer richting Reykjavik en hebben we dus zo'n 450 kilometer voor de boeg. Het rijden in Ijsland is overigens zeer relaxed: maximum snelheid 90 km/u, geen verkeerslichten, geen drukte, af en toe een wegversmalling bij bruggen. Geen gejakker, grote lichten of middelvingers. Er is maar een weg, de 1. Verkeerd rijden kan dus niet en een TomTom is niet nodig. En dezelfde weg terug is geen straf want jullie hebben inmiddels wel begrepen dat er na elke bocht wel weer iets nieuws en moois te zien is. We gaan dus gewoon genieten van de terugreis.

• 01 Augustus 2016 - 09:01

Marijke Reijnen:

Lief trio,

En weer kunnen jullie een prachtige dag toevoegen aan jullie indrukwekkende reis!
    Geniet van jullie laatste dagen in fascinerend IJsland!

• 01 Augustus 2016 - 22:22

Germa:

Wat een mooie dag hebben jullie nu ook weer gehad. Wat een mooie blauwe kleur bloemen!
    Een hele mooie en rustige terugreis gewenst. Maar heel veel stilstaan bij wat jullie onderweg nog tegen komen...!