Terug naar Reykjavik - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van 3opreisinijsland - WaarBenJij.nu Terug naar Reykjavik - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van 3opreisinijsland - WaarBenJij.nu

Terug naar Reykjavik

Door: Monique

01 Augustus 2016 | IJsland, Reykjavik

Vandaag zien we voor het eerst een grijze lucht als we opstaan. Ik denk dat we heel veel geluk gehad hebben met het weer deze week!
Dit wordt, zoals gezegd, een autodagje: een kilometer of 450 naar Reykjavik. We vertrekken tegen half tien en Inge begint met rijden. We hadden nog niet verteld dat het wel uitkijken is voor overstekende schapen hier op IJsland. Dat is zo'n beetje het enige gevaar hier op de weg. We hebben veel plezier van het muziekboxje in de auto. We stoppen weer regelmatig op mooie plekken en blijven foto's maken. Dat wordt moeilijk kiezen straks!
In Vik maken we een langere stop. Het is een klein plaatsje met een schitterende ligging aan zee met zwart strand met op de achtergrond prachtige groene bergen. Nog even langs de wol-en outdoorwinkel en een koffietje met rabarbertaart in het restaurant waar we van de week gegeten hebben. Het is er weer volle bak maar ze werken er zeer efficiënt.
Het weer is wisselend maar overwegend droog met prachtige wolkenluchten.
Uiteindelijk komen we tegen half zes aan bij het guesthouse in Reykjavik. Het is er bijzonder sfeervol en we kunnen er ook gebruik maken van de keuken. Dat doen want we vinden dat we zelf erg lekker kunnen koken.
We zijn vanavond erg vroeg en gaan zo nog even de stad in. Het is een feestdag, merchants holiday, eens kijken of we daar in de stad iets van merken.