Tussen twee aardplaten - Reisverslag uit Fludir, IJsland van 3opreisinijsland - WaarBenJij.nu Tussen twee aardplaten - Reisverslag uit Fludir, IJsland van 3opreisinijsland - WaarBenJij.nu

Tussen twee aardplaten

Door: Monique

27 Juli 2016 | IJsland, Fludir

Vandaag rijden we na het ontbijt naar Pingvellir, een Nationaal Park waar de staat IJsland is ontstaan in de Vikingtijd. Het is een prachtige omgeving en wat mij betreft het mooiste van de zogenaamde Golden Circle. Hier komen de Euraziatische en Noord Amerikaanse plaat samen. We genieten, weer, volop.
We komen bij het bruggetje van de rouwkaart van Ko.

's Middags ga ik snorkelen, ook al een superervaring. We krijgen eerst instructie en dan moet het pak aan. Eerst thermokleding en twee paar sokken, dan een onderpak en daarna een wetsuit die je polsen en hals goed afsluit. Als laatste een muts en wanten. Gelukkig krijg ik hulp met aankleden van Doortje en Inge. Het is bloedjeheet in dat pak. Gewapend met flippers en snorkel dalen we via een trap af in de Silfra en snorkelen we een kleine drie kwartier. Een geweldige ervaring die door Inge en Doortje vastgelegd is met foto en film. Een aanrader voor ieder die naar IJsland wil.
Na afloop een beker warme chocolademelk met koek hoewel het van mij best een borrel had mogen zijn hoor. Het was absoluut niet koud.
We gaan nog even terug naar het kerkje in het park en gaan dan weer op huis aan. Doortje leest nog over een grote kathedraal waar we langskomen. Hij is dicht maar ligt prachtig met uitzicht op de Hekla.
Al met al was het weer een geslaagde sag en, dat had ik nog niet verteld: het is hier echt zomer: 21 graden dus kortebroekenweer!

• 28 Juli 2016 - 07:40

Sjef De Beer:

Hallo Monique, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wij hopen dat jullie een fijne dag hebben maar dat gaat zeker wel lukken wanneer ik je reisverslag elke dag lees. Groetjes Everike en Sjef.

• 28 Juli 2016 - 10:28

Elly & Chris:

Lieve Monique, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Leuk om jullie verslagen te lezen. Wij wensen jullie nog fijne dagen in dat bijzondere IJsland. Groetjes uit Rosmalen.

• 28 Juli 2016 - 12:33

Ellen:

Herkende de foto ook meteen: 'Mooi dat je deze herinnering met Co op deze reis kunt delen!
    Een verjaardagsgroet van een afstand; Hiep hiep hoera....proficiat

• 28 Juli 2016 - 16:38

René En Marijke:

Monique,

Ook wij wensen je van harte proficiat met je verjaardag! Hoe geweldig om dit te kunnen vieren in je geliefde Ijsland!

• 28 Juli 2016 - 16:54

Jan, Marleen En Anne:

Lief drietal,

Wat een mooie filmpjes en foto's van IJsland! Prachtig mooi. Leuk om zo mee te genieten en op de hoogte te blijven van jullie avonturen.

Monique, van harte proficiat met je verjaardag en nog een mooie avond!

Veel liefs,
    Jan, Marleen en Anne

• 28 Juli 2016 - 16:57

René:

Ik sluit me niet alleen graag aan bij de woorden van Marijke, maar wil jullie ook zeggen, dat ik het heel erg bijzonder vind om jullie in deze omstandigheden in zo'n oer landschap met zo'n bijzondere opdracht jullie vriendschap zo bevestigd te zien! Jullie lijken wel een nieuw mythologisch verhaal te gaan ontwikkelen.
    Ben overigens ook heel erg benieuwd naar de beelden die jullie hebben vastgelegd!!
    Heel veel groeten!

• 28 Juli 2016 - 19:53

Rita/Jan Visser:

geweldig allemaal met deze dag.wat jullie zien en doen!
    Maar ook Monique hartelijk gefeliciteerd!
    geniet van alles verder heel veel.